17 października 2014

szarlotka jaglana

pierwsza tegoroczna wariacja na temat ciasta z jabłkami. uwielbiam szarlotkę. a ponieważ jesienią smakuje najlepiej ... zapraszam :-)
 
składniki ciasta: 
  • 1,5 szklanki kaszy jaglanej
  • 0,5 szklanki mąki kukurydzianej
  • 2 czubate łyżki skrobi kukurydzianej (lub ziemniaczanej)
  • 3 łyżki miodu
  • 1,5 kg jabłek (u mnie szara reneta)
  • cynamon

składniki kruszonki: 
  • 1 szklanka mąki krupczatki
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 100 g masła prosto z lodówki 
gotujemy kaszę jaglaną. można to zrobić dzień wcześniej. czas gotowania kaszy wykorzystujemy na przygotowanie kruszonki. składniki szybko łączymy, starając się nie nagrzać ich zbytnio. gotową kruszonkę wstawiamy do lodówki. 
do ugotowanej (przestudzonej) kaszy dodajemy mąkę, skrobię i miód. dokładnie mieszamy. uzyskujemy gęstą masę. przekładamy ją do przygotowanej tortownicy*. mocno dociskamy.  
obrane jabłka ścieramy na duże wiórki. ja – robotem. siłaczki mogą ręcznie ;-). jeśli jabłka są soczyste, odciskamy nadmiar soku. wypijamy na zdrowie :-). jabłka układamy na kaszy. ponownie mocno dociskamy. posypujemy cynamonem. przykrywamy kruszonką. piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. szarlotkę pieczemy 1 godzinę. 


s m a c z n e g o    :-) 

* tortownicę wykładamy papierem do pieczenia. albo. smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą. wybór należy do was :-)

14 komentarzy:

  1. Kate taka szarlotka mnie kusi oj kusi :)
    smacznego jabłkowego weekendu ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się dałam skusić. i nie żałuję :-)
      spróbujesz ?

      Usuń
  2. Pysznie wygląda uwielbiam ją.

    Miłego piątku i całego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dopiero teraz zaczęłam wprowadzać jaglankę do swojej kuchni i jeszcze za bardzo nie jestem do niej przyzwyczajona, na razie trudno mi jest ją sobie wyobrazić na słodko, chociaż widziałam już kilka podobnych przepisów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też - nadal - wprowadzam :-)
      w szarlotce jest bardzo dobrze przyswajalna.
      nawet przez oportunistów :-)))

      Usuń
  4. Kasza jaglana już jakiś czas czeka na swoją kolej, dlatego przepis sobie zapiszę na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Besi, wiem z doświadczenia, że zapisanie czasem nie wystarcza ;-)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy przepis, tez sobie zapisze,wiem ze czasem nie wystarcza jak piszesz wyżej ale zawsze to pierwszy krok.... :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...