18 lutego 2014

o śmierci i odrodzeniu lama ole nydahl



autor jest nauczycielem buddyzmu tybetańskego. część książki nawiązuje do jego obyczajów.

niemniej

książka krok po kroku opisuje proces umierania. obok cudu narodzin - cud śmierci: oto umiera człowiek.



wybrani bedą mogli towarzyszyć komuś, zanim sami staną przed zmianą. dobrze wiedzieć, jak można pomóc.

zanim przeczytałam tę książkę, lubiłam myśleć o sobie, że nic nie muszę :-). teraz wiem: muszę umrzeć. wszyscy musimy. dlatego warto przeczytać :-)

4 komentarze:

  1. Czytałam w Sensie recenzję tego typu książki, (już tytułu nie pamiętam niestety) dotyczyła nauki o umieraniu wg buddyjskiej filozofii. Utkwił mi w pamięci fragment mówiący o tym, że mimo ustania akcji serca (stwierdzenia przez lekarza), zmarły jeszcze przez ok. 20 min. rejestruje co dzieje się w jego otoczeniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jedna z różnic, uznania osoby za zmarłą pomiędzy medycyną wschodu i zachodu.
      wg wschodu to bardzo ważne 20 minut :-)

      Usuń
  2. O matko... chyba nie jestem gotowa. Ja teraz musze coś lekkiego i na luzie. Odpoczywam ;DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wbrew pozorom: nie taki diabeł straszny. bo nic, co ludzkie ...
      ale na urlop - faktycznie - nie polecam :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...