12 sierpnia 2011

zwiastun jesieni

wczoraj wieczorem poczułam pierwszy powiew jesieni. co roku trochę mi wtedy smutno, bo wiosna i lato to moje ulubione pory roku. jestem ciepłolubna :-). więc trochę mi żal, że już w połowie sierpnia jesień dyskretnie przypomina o sobie.  jesień też daje się lubić. moja nauczycielka geografii mawiała, że w Polsce mamy 6 pór roku. między innymi złotą polską jesień i szarugę jesienną.  złota polska to fiolet wrzosowisk, lasy pełne grzybów,  klucze dzikich gęsi, ziemniaki pieczone w ognisku i ciasto ze śliwkami. dla szczęściarzy: Bieszczady. szaruga: wiadomo. jej nie lubimy najbardziej. ale czy nie wtedy jest najlepszy czas, aby otwierać wino ze swoją dziewczyną ?  robić różności z kasztanów. oglądać filmy przytulając się pod kocem, pić kakao, grać w gry rodzinne siedząc przy kominku. spacerować po lesie/parku rozgarniając różnokolorowe liście. to tylko pierwsze myśli.  możliwości jest wiele.  my dorośli możemy sprawić, żeby nasze dzieci polubiły jesień.  to wielka sprawa. 

ja już od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna ogromnego rodzinnego parasola. takiego na sztywnej, nieskładanej rączce, któremu nie straszne będą kaprysy jesieni. na długie jesienne spacery :-)

macie taki parasol ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...