9 kwietnia 2014

36 z 40: umiar (moderation)


za wiki:  zachowanie miary w czymś; powściągliwość.

staram się zachować.
w wielu dziedzinach.
określenie we wszystkich byłoby nadużyciem ;-)

powściągliwość ciała
u mnie całkiem ok. trudności miewam z umiarem w jedzeniu. smakołyków i w towarzystwie :-)

powściągliwość mowy
robię, co mogę. co oznacza duży postęp, do tego, co kiedyś. i choć nadal zdarzają się wpadki (te drobne i te, których żałuję). jest ich mało, coraz mniej :-)

powściągliwość serca
czy to możliwe ?

i jeszcze: umiar w zakupach, w pracy, w ...

żyjecie z umiarem ?

10 komentarzy:

  1. Z umiarem, tyle, że nie dobrowolnie ;DDD
    Jak się pracuje w edukacji, powściągliwość w mowie to podstawa oraz myślenie nad tym, co ewentualny jej brak może spustoszyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. w mowie się wyciszam -niektórych to niepokoi;))

    OdpowiedzUsuń
  3. w mowie (i piśmie) zdecydowanie brakuje mi umiaru. w jedzeniu, piciu i zakupach też z tym ciężko. żyję raczej bez niż z...

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze, kurcze... kurcze...
    Wychodzi na to, że ja w niczym nie mam umiaru... Ani w mowie, ani w jedzeniu... no ostatnio stopuję się z zakupami i z pracą nie przesadzam. No to może jednak nie jest tak źle? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. jest dobrze :-)
    i trudno mi uwierzyć w nadmiar jedzenia :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...