6 września 2011

czekoladowo mi

tym razem nie mnie - tylko Leo. w gruncie rzeczy na to samo wychodzi :-). już dawno obiecałam mu muffinki. poprosił o czekoladowe :-). no i co, że jeszcze lato: jak mus, to mus :-). szczególnie, gdy czekoladowy :-).  ponieważ wprawy brak, ratunku szukałam na www. wzorowałam się na tym przepisie. wyszło pysznie :-)

składniki suche:

250 g mąki
140 g cukru (następnym razem dam ciut mniej)
2 łyżki kakao 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 tabliczka gorzkiej czekolady + ½ tabliczki czekolady deserowej (1 tabliczka też wystarczy)



składniki mokre:
250 ml mleka
100 g rozpuszczonego masła
1 łyżeczka aromatu migdałowego 
1 jajko 

przygotowanie:

włączyć piekarnik na 200 stopni. składniki wymieszać w osobnych miskach, następnie mokre wlać do suchych. mieszać krótko (jak się za długo miesza , to podobno nie wyrastają). napełnić foremki. piec około 30 minut (przed wyjęciem z piekarnika można sprawdzić, czy włożony w muffinkę patyczek pozostaje suchy).  studzić na kratce.

s m a c z n e g o :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...